Opmerking

Lees hier de meest recente reisadviezen en inreisregels

Zijn jullie havens en ferry’s toegankelijk voor passagiers met beperkte mobiliteit?

Bijna al onze havens en ferry’s zijn aangepast aan de behoeften van passagiers met een handicap/mindere mobiliteit.  Sommige ferry’s en afvaarten kunnen een beperking hebben op het aantal gasten in een rolstoel en gasten die mobiliteitshulpmiddelen gebruiken die kunnen reizen. Natuurlijk zijn we altijd blij om regelingen te treffen voor iedereen die hulp nodig heeft in de havens of aan boord van schepen. Als je een handicap, verminderde mobiliteit of andere beperking hebt, moet je ons ten minste 48 uur voor vertrek op de hoogte brengen van je specifieke vereisten door ons te bellen.  We kunnen van je eisen dat je met een begeleider reist als dit om veiligheidsredenen essentieel is, als je niet in staat bent om te helpen bij je eigen evacuatie van de ferry, als je hulp nodig hebt om te worden opgetild, als je persoonlijke hulp nodig hebt of als je de veiligheidsinstructies niet begrijpt. Als dit het geval is, zijn er geen extra kosten voor de begeleider.

 

Hulp- en geleidehonden mogen gratis reizen en hebben volledige toegang tot de passagiersdekken op alle routes en schepen van Stena Line.  Alle hulp- en geleidehonden moeten over het nodige papierwerk beschikken bij het inchecken in de haven en moeten te allen tijde de juiste hondentuigen en -harnassen dragen tijdens het reizen.

 

VERORDENING (EU) nr. 1177/2010 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 24 november 2010 betreffende de rechten van de passagiers bij het reizen over zee en op binnenwateren en tot wijziging van Verordening (EG) nr. 2006/2004 (opgenomen in de nationale Britse wetgeving door afdeling 3 van de Europese Unie (wet inzake terugtrekking) 2018))

Contact frequently asked question icon

Gerelateerde vragen