1. Inleiding
Wij, Stena Line Scandinavia AB, registratienummer 556231-7825 ("Stena Line"), zijn de verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Alle verwijzingen in dit privacybeleid naar "wij", "ons" of "onze" moeten beschouwd worden als verwijzingen naar Stena Line. U vindt onze contactgegevens aan het einde van dit privacybeleid. We respecteren uw privacy en zetten ons in voor de bescherming van uw persoonsgegevens.
Onze Loyalty Clubs, Stena MORE en Business Traveller worden hieronder gezamenlijk aangeduid als "Loyalty Club(s)".
De volgende sites worden aangeduid als onze "Websites":
stenaline.se, stenaline.dk, stenaline.no, stenaline.fi, stenaline.pl, stenaline.lv, stenaline.lt, stenaline.ee, stenaline.ru, stenaline.pl, stenaline.cz, stenaline.de, stenaline.nl, stenaline.fr, stenaline.co.uk, stenaline.ie, stenaline.it, stenaline.es, stenalinetravel.com, wyjazdygrupowe.pl, blog.stenaline.se, blog.stenaline.dk, blog.stenaline.no, blog.stenaline.pl, blog.stenaline.co.uk, blog.stenaline.ie, blog.stenaline.nl, blog.stenaline.de.
Onze Websites en andere communicatiemiddelen (e-mail, telefoon, klantenservice contact, sociale media, chat en papieren formulieren) die door u worden gebruikt in verband met uw lidmaatschap van een Loyalty Club worden hieronder aangeduid als onze "Loyalty Club-diensten".
2. Wat is de reikwijdte van dit privacybeleid?
Dit privacybeleid is van toepassing op onze verwerking van uw persoonsgegevens als u lid bent van een van onze Loyalty Clubs en gebruikmaakt van onze Loyalty Club-diensten. Dit privacybeleid bevat informatie over de doeleinden waarvoor we uw persoonsgegevens verwerken, met wie we deze delen en welke rechten u hebt met betrekking tot uw persoonsgegevens.
Informatie over onze verwerking van persoonsgegevens voor andere klanten en websitebezoekers is te vinden in het privacybeleid van Stena Line voor het boeken van klanten en websitebezoekers.
Zie ons Cookiebeleid voor informatie over hoe wij met cookies omgaan.
Zie voor informatie over cameratoezicht aan boord van onze schepen, in onze havens, terminals en kantoren en de verwerking van persoonsgegevens in verband daarmee, het CCTV-privacybeleid van Stena Line.
3. Welke categorieën van uw persoonsgegevens verwerken wij?
Stena Line verwerkt de volgende categorieën persoonsgegevens:
(a) Naam
(b) Geboortedatum
(c) Geslacht
(d) Contactgegevens (adres, telefoon en/of gsm-nummer, e-mailadres)
(e) Informatie over het Loyalty Club-lidmaatschap - type lidmaatschap (Stena MORE Blue, Stena MORE Gold, Stena MORE Platinum of Business Traveller), lidmaatschapsnummer, hoe lang u lid bent, hoe lang u op het huidige lidmaatschapsniveau en lidmaatschapspuntensaldo zit
(f) Wachtwoord
(g) Transactiegeschiedenis (datum, type transactie, transactiegegevens, verdiende punten)
(h) Boekingsgeschiedenis
(i) Site-informatie op basis van uw IP-adres
(j) Browserinformatie (browserversie)
(k) Uw werkgever en functie (voor zakenreizigers)
4. Hoe komen wij aan uw persoonsgegevens?
Stena Line verkrijgt uw persoonsgegevens rechtstreeks van u wanneer u zich aanmeldt als lid van een van onze Loyalty Clubs, wanneer u gebruik maakt van de diensten van onze Loyalty Clubs, wanneer u een reis boekt, wanneer u een transactie uitvoert waarmee u ledenpunten verdient in een Loyalty Club of wanneer u ledenpunten gebruikt als betaling.
Stena Line verzamelt ook persoonsgegevens van reisagenten die u opdracht heeft gegeven uw persoonsgegevens aan ons door te geven.
5. Wat gebeurt er als u ons uw persoonlijke gegevens niet geeft?
Lidmaatschap van een Loyalty Club is van dien aard dat u ons de persoonsgegevens moet verstrekken die in sectie 3 hierboven worden vermeld om lid te worden en te blijven van onze Loyalty Clubs. Als u ons de persoonsgegevens dus niet verstrekt, kunnen we u geen lidmaatschap van een Loyalty Club aanbieden.
6. Voor welke doeleinden verwerken wij uw persoonsgegevens en wat is de rechtsgrondslag voor die verwerkingsactiviteiten?
Stena Line verwerkt uw persoonsgegevens voor de hieronder uiteengezette doeleinden. We moeten een rechtsgrondslag hebben voor elk doel. Dergelijke rechtsgronden kunnen bijvoorbeeld het volgende zijn: (i) dat de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een contract dat we met u zijn aangegaan, of (ii) dat Stena Line of een derde partij een legitiem belang heeft bij het verwerken van de persoonsgegevens, dat niet wordt opgeheven door uw belang om de persoonsgegevens niet te laten verwerken. De wettelijke basis waarop Stena Line zich baseert, wordt hieronder voor elk doel vermeld.
(a) Het verstrekken van het lidmaatschap van de Stena MORE Loyalty Club
Stena Line gebruikt uw naam, contactgegevens, informatie over het Loyalty Club-lidmaatschap, transactiegeschiedenis en boekingsgeschiedenis om uw lidmaatschap, uw verdiende en gebruikte punten en uw lidmaatschapsniveau te beheren en om u onze overeengekomen Loyalty Club-diensten te bieden zoals uiteengezet in de Zakelijke Voorwaarden voor de Stena MORE Loyalty Club. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze contractuele verplichtingen tegenover u.
(b) Het verstrekken van het Business Traveller-lidmaatschap
Stena Line gebruikt uw naam, contactgegevens, informatie over het Loyalty Club-lidmaatschap, transactiegeschiedenis en boekingsgeschiedenis en details over uw werkgever en functie om het lidmaatschap, de verdiende en gebruikte punten en het lidmaatschapsniveau van uw werkgever te beheren en om onze overeengekomen Loyalty Club-diensten te verstrekken zoals uiteengezet in de Business Traveller-lidmaatschapsovereenkomst. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze rechtmatige belangen.
(c) Het verstrekken van onze Loyalty Club-diensten
Stena Line gebruikt uw naam, contactgegevens, informatie over uw Loyalty Club-lidmaatschap en gegevens over uw werkgever en functie om met u te communiceren wanneer u gebruik maakt van onze Loyalty Club-diensten. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze rechtmatige belangen.
(d) Verbetering van onze Loyalty Club-diensten
Wij gebruiken uw naam, contactinformatie, website-informatie op basis van uw IP-adres, browserinformatie, informatie over uw Loyalty Club-lidmaatschap en transactiegeschiedenis om statistieken over uw gebruik van onze Diensten te verzamelen, zodat wij onze Loyalty Club-diensten kunnen verbeteren door fouten te verhelpen, snel en gemakkelijk conversieproblemen op de website op te sporen en op te lossen, de interface aan te passen zodat u snel de informatie kunt vinden die u zoekt, of relevante aanbiedingen op de Website te markeren. Wij doen dit door uw gebruik van onze Diensten te analyseren. Persoonsgegevens die wij gebruiken om onze Loyalty Club-diensten te verbeteren, worden zoveel mogelijk samengevoegd. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze rechtmatige belangen.
(e) Voorkomen van misbruik van Loyalty Club-diensten
Uw naam, contactgegevens en lidmaatschapsnummers (zoals relevant in elk specifiek geval) kunnen worden gebruikt om misbruik en fraude te voorkomen. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze rechtmatige belangen.
(f) Het verstrekken van aanbiedingen, kortingen en upgrades op basis van uw aankopen
Wij gebruiken uw naam, contactinformatie en informatie over uw Loyalty Club-lidmaatschap om u aanbiedingen, kortingen en upgrades te geven op basis van uw aankopen in het kader van uw Loyalty Club-lidmaatschap. Deze verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze rechtmatige belangen.
(g) Direct marketing
Wij gebruiken uw naam, contactgegevens en informatie over uw Loyalty Club-lidmaatschap, voor zover u dergelijke persoonsgegevens aan ons hebt verstrekt wanneer (a) u onze Loyalty Club-diensten gebruikt, (b) om u nieuwsbrieven, aanbiedingen en relevante informatie over onze Loyalty Club-diensten te sturen. Wij sturen u deze per post, sms, e-mail en andere vormen van elektronische communicatie. Deze verwerkingsactiviteiten van uw persoonsgegevens zijn gebaseerd op onze rechtmatige belangen.
U hebt het recht om u op elk moment af te melden voor direct marketing zoals beschreven in sectie 6(f)-(g) via afmeldingslinks in e-mails of in de instellingen in de sectie Mijn Pagina’s van onze website. Als u dat doet, zal Stena Line u niet langer dergelijke direct marketing toesturen.
(h) Behandelen van klachten van klanten en het verdedigen en/of bekrachtigen van rechtsvorderingen
Wij gebruiken persoonsgegevens alleen voor zover dat in elk specifiek geval relevant is om klachten te behandelen en rechtsvorderingen te verdedigen en/of te bekrachtigen. Deze verwerking is gebaseerd op onze rechtmatige belangen.
7. Met wie delen wij uw persoonsgegevens?
Om de hierboven uiteengezette doeleinden te bereiken, deelt Stena Line uw persoonsgegevens met de volgende ontvangers:
( ) Stena AB (publ)
( ) Stena Rederi AB
(a) Stena Line Travel Group AB
(b) Stena Line Ltd.
(c) Stena Line BV
(d) Stena Line GmbH & CO.KG .
(e) Stena Line Danmark A/S
(f) Stena Line Polska sp.z o.o.
(g) UAB Stena Line
(h) SIA Stena Line
(i) Reclame- en retargetingplatforms zoals Google en Facebook
(j) Dienstverleners die wij inschakelen om diensten te verlenen, zoals webhosts, mailingbedrijven, analytics-bedrijven, IT-providers, evenementen-hosts, enz.
8. Geven wij uw persoonsgegevens door buiten de EU/EER-zone?
Stena Line kan sommige van uw persoonsgegevens doorgeven aan de hieronder vermelde landen die buiten de EU/EER-zone liggen. Indien de Europese Commissie niet heeft bepaald dat een van de onderstaande landen een passend niveau van bescherming van persoonsgegevens waarborgt, zullen wij een beschrijving geven van de waarborgen die wij nemen of de rechtsgrondslag waarop wij ons baseren om ervoor te zorgen dat de doorgifte van uw persoonsgegevens in overeenstemming is met de EU-wetgeving inzake gegevensbescherming.
Land: Verenigd Koninkrijk
Vrijwaring: adequaatheidsbesluit (28 juni 2021)
Land: VS
Vrijwaring: De modelcontractbepalingen van de Europese Commissie voor de doorgifte van persoonsgegevens (2010/87/EU) en (2021/915/EU)
Neemt u gerust contact op met onze functionaris voor gegevensbescherming als u meer informatie wenst over de bovenstaande waarborgen. De contactgegevens vindt u in punt 11 van dit privacybeleid.
9. Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?
Doel | Soort persoonlijke gegevens | Bewaartermijn |
---|---|---|
Het verstrekken van het Stena MORE- en/of Business Traveller-lidmaatschap | Naam, geboortedatum, geslacht, contactgegevens, gegevens van het Loyalty Club-lidmaatschap, wachtwoord, transactie- en boekingsgeschiedenis, uw werkgever en functie | Zolang u geregistreerd lid bent van een Loyalty Club |
Verbetering van onze Loyalty Club-diensten | Site-informatie op basis van uw IP-adres en browserinformatie | Tot 26 maanden nadat u van onze Loyalty Club-diensten gebruik hebt gemaakt |
Behandelen van klachten en het verdedigen en/of bekrachtigen van rechtsvorderingen | Persoonsgegevens die relevant zijn voor het beoordelen van klachten tegen een Loyalty Club of het verdedigen en/of instellen van juridische claims | Zolang uw persoonsgegevens redelijkerwijs nodig zijn om rechtsvorderingen te verdedigen en/of te bekrachtigen (normaal gesproken zo lang als de relevante wettelijke verjaringstermijn) |
10. Welke rechten hebt u?
Hieronder vindt u een samenvatting van uw rechten onder de EU-wetgeving inzake gegevensbescherming. Er zijn geen kosten verbonden aan het uitoefenen van deze rechten, en u kunt dit doen door een e-mail of brief te sturen naar de adressen die aan het einde van dit document worden vermeld. U kunt ook het contactformulier op de website gebruiken.
Als lid van een Loyalty Club hebt u altijd de mogelijkheid om de informatie die we over u bewaren te verwijderen of te corrigeren. U kunt uw gegevens bewerken door op de link "Mijn profiel" te klikken zodra u bent ingelogd op de Loyalty Club op de website. Alle e-mails die u van de Loyalty Club ontvangt, bevatten ook een link naar uw persoonlijke profiel, dat u kunt gebruiken als u deze wilt bijwerken. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u vragen hebt over uw rechten (zie contactgegevens aan het einde van dit document).
Stena Line zal altijd beoordelen of een verzoek om deze rechten uit te oefenen geldig is. Niet alle onderstaande rechten zijn absoluut. Er kunnen uitzonderingen zijn.
Naast de hieronder uiteengezette rechten hebt u altijd het recht om een klacht in te dienen over de verwerking van uw persoonsgegevens door Stena Line bij een toezichthoudende autoriteit.
(a) Recht op toegang. U hebt het recht om, op verzoek, een kopie te krijgen van uw persoonlijke gegevens die door Stena Line verwerkt worden en ook om aanvullende informatie te krijgen over de verwerking van uw persoonlijke gegevens door Stena Line.
(b) Recht op rectificatie. U hebt het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren en/of aan te vullen indien zij onnauwkeurig of onvolledig zijn.
(c) Recht op wissen. U hebt het recht Stena Line te verzoeken uw persoonsgegevens zonder onnodige vertraging te wissen in een van de volgende omstandigheden:
- De persoonsgegevens zijn niet langer nodig voor het doel waarvoor zij oorspronkelijk werden verzameld of anderszins verwerkt
- U trekt uw toestemming voor een verwerkingsactiviteit waarvoor geen andere rechtsgrondslag bestaat, in
- U maakt een geldig bezwaar tegen de verwerking van uw persoonsgegevens
- De persoonsgegevens zijn onrechtmatig verwerkt
- De persoonsgegevens moeten worden gewist om aan een wettelijke verplichting te voldoen
(d) Recht op beperking van de verwerking. U hebt het recht om te vragen om beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens in de volgende omstandigheden:
- De juistheid van de persoonsgegevens wordt onderzocht
- De verwerking is onwettig of niet langer noodzakelijk voor de doeleinden ervan, maar u maakt bezwaar tegen het wissen van uw persoonsgegevens en verzoekt in plaats daarvan om beperking
- Stena Line heeft de persoonsgegevens niet langer nodig, maar u heeft de persoonsgegevens nodig om een rechtsvordering in te stellen, uit te oefenen of te verdedigen
- U hebt bezwaar gemaakt tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en uw bezwaar wordt onderzocht
(e) Recht op overdracht van gegevens. In bepaalde omstandigheden hebt u het recht om de persoonsgegevens die u aan Stena Line hebt verstrekt te ontvangen met het oog op de overdracht ervan aan een andere dienstverlener, indien de verwerking van de persoonsgegevens gebaseerd is op uw toestemming of de uitvoering van een contract.
(f) Algemeen recht om bezwaar te maken. U hebt het algemene recht om te allen tijde bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens op basis van de legitieme belangen van Stena Line. We moeten vervolgens aantonen dat we een dwingende rechtsgrond hebben voor de verwerking of dat we de persoonsgegevens nodig hebben om rechtsvorderingen vast te stellen, uit te oefenen of te verdedigen.
(g) Recht om bezwaar te maken tegen direct marketing. U hebt het recht om op elk moment bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens voor direct marketing-doeleinden. Stena Line kan uw persoonsgegevens dan niet langer voor dit doel verwerken.
11. Hoe kunt u contact met ons opnemen?
U kunt met ons in contact komen via de volgende communicatiekanalen:
Hoofdkantoor:
Adres: Stena Line Scandinavia AB, 405 19 Göteborg, Zweden
Telefoon: +46 770 - 57 57 00
Wij hebben een functionaris voor gegevensbescherming met wie u contact kunt opnemen als u vragen heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. Neem gerust contact op met onze functionaris voor gegevensbescherming via dpo@stenaline.com.