Goedgekeurd - 1 april 2025
Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op de Stena MORE Loyalty Club (de “Club”). De Club is gratis. Door u aan te melden als lid van de Club stemt u ermee in en gaat u ermee akkoord dat u gebonden bent aan deze Algemene voorwaarden (“Voorwaarden”). Als u niet akkoord gaat met deze Voorwaarden, moet u geen Lidmaatschap aanvragen noch deelnemen aan de Club.
In deze Voorwaarden wordt uitgelegd wie we zijn, hoe de Club werkt, hoe u en wij uw deelname aan de Club kunt/kunnen beëindigen, wat u moet doen als er een probleem is, en andere belangrijke informatie.
2.1 De Club wordt beheerd door Stena Line Scandinavia AB, een vennootschap opgericht in Zweden met ondernemingsnummer 556231-7825 en geregistreerd btw-nummer SE556231782501. Ons hoofdkantoor is Masthuggskajen, SE-413 03 Göteborg, Zweden (“Stena Line”, “wij”, “ons” en “onze”).
2.2 Als u vragen of opmerkingen hebt over de Club, met inbegrip van maar niet beperkt tot het in aanmerking komen voor de Club, Voordelen en Aanbiedingen voor leden, het verdienen en/of inwisselen van Punten of de naleving van deze Voorwaarden, neem dan contact op met onze Klantenservice door het online formulier in te vullen dat u kunt vinden op https://www.stenaline.nl/klantenservice/neem-contact-met-ons-op; selecteer “Stena MORE-lid” als onderwerp van de vraag.
2.3 Om een reis met Stena Line te boeken, uw boeking te annuleren, uw contactgegevens te wijzigen of uw Lidmaatschap te beëindigen, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice op https://www.stenaline.nl/klantenservice/neem-contact-met-ons-op. Houd er rekening mee dat boekingen vallen onder de Voorwaarden van Stena Line Algemene voorwaarden en niet onder deze Voorwaarden.
Deze Voorwaarden gebruiken de volgende definities:
Voordeel - elk voordeel dat een Lid ontvangt als gevolg van het Lidmaatschap (bijvoorbeeld Punten) dat niet beschikbaar is voor niet-leden, en dat wij van tijd tot tijd naar eigen goeddunken kunnen variëren.
Lid - u, (een particulier) die heeft gereisd (of van plan is te reizen) met Stena Line en die voldoet aan de geschiktheidscriteria zoals beschreven in Clausule 4, en die zich heeft aangemeld bij de Club en geaccepteerd is zoals beschreven in Clausules 5.1 en 5.2.
Lidmaatschap - de deelname van een Lid aan de Club.
Lidmaatschapsnummer - een uniek identificatienummer dat door ons aan een Lid wordt toegekend.
Ledenaccount - een individuele account die door een Lid is aangemaakt via onze website door naar het gedeelte 'Mijn Pagina's' te gaan dat hier https://login.stenaline.com/Account/Login te vinden is en waar het verzamelen van Punten en/of het gebruik van Punten door het Lidmaatschapsnummer van het Lid gedetailleerd wordt weergegeven.
Ledenkaart - omvat zowel een fysieke papieren kaart als een digitale kaart, elk met het Lidmaatschapsnummer van het Lid. De digitale lidmaatschapskaart is toegankelijk op mobiele apparaten via de ledenpagina op https://www.stenaline.nl/mijn-paginas/mijn-punten, in de app of via uw 'Welkom aan boord'-e-mail voor nieuwe leden. Elke keer dat een klant incheckt, ontvangt die ook een tijdelijke geprinte Ledenkaart. Met de Ledenkaart kan een lid Punten verzamelen als lid van de Club (door mee te doen aan bepaalde aankopen, activiteiten te boeken of gebruik te maken van ledenaanbiedingen). Deze Punten kunnen worden ingewisseld volgens Clausule 10 ('Inwisselpunten'). De Ledenkaart is geen betaalkaart, betaalpas, creditcard of ander betaalmiddel.
Stena MORE Points of, als alternatief, Punten - punten die aan Leden worden toegekend in het kader van de Club zoals beschreven in deze Voorwaarden.
Lidmaatschapsniveaus - de niveaus van het Lidmaatschap die een Lid dat gebruik maakt van de Club kan bereiken, afhankelijk van de manier waarop hij of zij met de Club samenwerkt. We bieden drie niveaus van Lidmaatschap: Blue, Gold en Platinum.
Lidmaatschapsjaar - betekent elke periode van 12 maanden die begint op de datum waarop een Lidmaatschap wordt geactiveerd in overeenstemming met Clausule 5.2.
Aanbieding - elke stimulans die een Lid ontvangt, (bijv. exclusieve en vroege toegang, kortingen, promoties) die niet beschikbaar zijn voor niet-leden, en die aanbiedingen kan omvatten die beschikbaar worden gesteld aan Leden door onze externe partners, die we van tijd tot tijd naar eigen goeddunken kunnen variëren. Houd er rekening mee dat aanbiedingen van derden onderhevig zijn aan afzonderlijke voorwaarden tussen u en de betreffende derde partij, en dat de details u op dat moment zullen worden verstrekt.
Significante verstoring - gedrag dat de normale reiservaring aanzienlijk verstoort of wijzigt, met wezenlijke gevolgen voor andere passagiers.
4.1 Iedereen die 18 jaar of ouder is, kan zich aanmelden als Lid van de Club.
4.2 Bedrijven, verenigingen en andere rechtspersonen komen niet in aanmerking voor Lidmaatschap van de Club.
5.1 U kunt zich gratis aanmelden als Lid van de Club via onze website op https://www.stenaline.nl/signup. Klik eenvoudigweg op de link 'aanmelden' en vul de vereiste gegevens in. U moet met deze Voorwaarden akkoord gaan als onderdeel van het aanmeldingsproces.
5.2 Als uw aanvraag succesvol is, sturen we u een e-mail ter bevestiging. Deze e-mail bevat een link die u moet volgen om uw Lidmaatschap van de Club te verifiëren en uw Ledenaccount in te stellen. Na controle activeren we uw Lidmaatschap en kunt u er meteen mee aan de slag. U ontvangt vervolgens een tweede e-mail met een welkomstnieuwsbrief waarmee uw Lidmaatschapsgegevens worden bevestigd voor toekomstig gebruik.
5.3 Als u uw account niet verifieert, kunt u geen Lid worden en zal uw Lidmaatschap niet tot stand kunnen worden gebracht. Houd er rekening mee dat Leden ook moeten voldoen aan de toelatingscriteria in Clausule 4.
5.4 Leden worden geïdentificeerd middels hun Lidmaatschapsnummer.
5.5 U hebt hier toegang tot uw Ledenaccount: https://www.stenaline.nl/mijn-paginas.
5.6 Als de informatie die u hebt verstrekt bij uw aanmelding op enig moment verandert of als u uw contactgegevens of interesses wilt bijwerken, moet u ons hiervan op de hoogte stellen door uw gegevens bij te werken op de persoonlijke ledenpagina in uw Ledenaccount. Hieronder vallen wijzigingen in uw naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer en andere relevante persoonlijke gegevens. U kunt deze gegevens bijwerken via de persoonlijke Ledenpagina (https://login.stenaline.com/Account/Login) of door contact op te nemen met de Klantenservice van Stena Line https://www.stenaline.nl/klantenservice/neem-contact-met-ons-op.
6.1 Wanneer u het online Lidmaatschapsformulier invult en verstuurt, geeft u ons het recht om de verstrekte informatie op te slaan, te verwerken en te gebruiken voor het beheer van de Club, het aanbieden van diensten en kortingen met betrekking tot de Club, en voor marketingdoeleinden, waaronder het versturen van nieuws en aanbiedingen naar het door u opgegeven e-mailadres, mobiele telefoonnummer en/of postadres. Leden hebben de mogelijkheid om zich op elk moment af te melden voor direct marketing. Als verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens zullen wij persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met de Privacybeleid Loyalty Club en De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), Verordening (EU) 2016/679 en nationale toepasselijke wet- en regelgeving. Om meer te lezen over hoe wij voor uw gegevens zorgen en ermee omgaan, leest u onze Privacybeleid Loyalty Club.
6.2 Door Lid te worden van de Club geeft u ons toestemming om uw gegevens, waaronder naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en andere relevante persoonlijke gegevens, verzamelde Stena MORE Points en geboekte reizen, aan te maken, bij te werken en te onderhouden. De gegevens worden bijgewerkt en bijgehouden om u te voorzien van informatie over onze producten en diensten en om u e-mails, sms'jes of informatie via de mobiele app te sturen met saldo-updates, nieuws over de Club, nieuwsbrieven en andere aanbiedingen van ons. We geven uw persoonsgegevens niet door aan externe partijen, maar we kunnen uw gegevens wel gebruiken voor marketingdoeleinden.
7.1 Wanneer u Lid wordt (zie Clausule 5.2 voor hoe dit in zijn werk gaat), krijgt u in eerste instantie een Lidmaatschap op Blue-niveau en blijft u op dit niveau, tenzij het Lidmaatschap van het Lid wordt beëindigd zoals beschreven in deze Voorwaarden, of het Lid doorgaat naar een Lidmaatschap op Gold- of Platinum-niveau.
Houd er rekening mee dat de Aanbiedingen en Voordelen van elk niveau jaarlijks kunnen variëren. Leden kunnen op de hoogte blijven en gedetailleerde informatie vinden over de Aanbiedingen en Voordelen van elk niveau door onze website te bezoeken op https://www.stenaline.nl/stena-more.
7.2 Lidmaatschap op Gold- of Platinum-niveau bereiken:
7.3. Om het Lidmaatschap op Gold- of Platinum-niveau te behouden:
8.1 Aanbiedingen en Voordelen voor Leden kunnen variëren afhankelijk van uw Lidmaatschapsniveau, reisroute, schip en/of land van herkomst. Uw land van herkomst wordt bepaald op basis van het land dat u hebt opgegeven op het aanvraagformulier voor lidmaatschap. Stena Line mag, in overeenstemming met Clausule 14.1, op elk moment de Aanbiedingen en Voordelen die zij beschikbaar stelt wijzigen, maar dit zal geen invloed hebben op de Aanbiedingen of Voordelen die u reeds vóór een dergelijke wijziging hebt verkregen.
8.2 Aanbiedingen voor Leden aan boord
De Aanbiedingen en Voordelen die op ieder moment geldig zijn aan boord van een schip van Stena Line zijn uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik. Om een Voordeel te ontvangen moet u uw Ledenkaart tonen bij aankoop van het betreffende product waarop de Aanbieding of het Voordeel betrekking heeft. Als u op het moment van aankoop geen aanspraak maakt op een Aanbieding of Voordeel waar u recht op hebt bij een product, dan kunt u daar op een later moment geen aanspraak meer op maken. U hebt niet het recht om Aanbiedingen, Voordelen of rechten van de Club door te sturen of op een andere manier over te dragen aan een derde.
8.3 Voordelen Lidmaatschap Gold- en Platinum-niveau
Als u een Lidmaatschap voor het niveau Gold en Platinum hebt, dan kunt u op het moment van uw boeking recht hebben op extra voordelen, afhankelijk van beschikbaarheid. De voordelen worden door ons bepaald en kunnen van tijd tot tijd, per land en/of reisroute verschillen. Elke wijziging in de extra voordelen die worden aangeboden aan Leden met een Lidmaatschap voor het Gold- en Platinum-niveau zal worden behandeld in overeenstemming met Clausule 14.3 en zal geen invloed hebben op extra voordelen die u al hebt verkregen voorafgaand aan een dergelijke wijziging. Om deze extra voordelen te ontvangen, moet u uw Lidmaatschapsnummer opgeven op het moment van boeken en de hoofdaccounthouder moet meereizen op de boeking om gebruik te kunnen maken van alle Voordelen en Aanbiedingen die verbonden zijn aan uw Lidmaatschap voor het Gold-niveau.
Houd er rekening mee dat de Aanbiedingen en Voordelen in Clausule 8.3 jaarlijks kunnen variëren. Leden kunnen op de hoogte blijven en gedetailleerde informatie over deze routes vinden door onze pagina met Veelgestelde vragen te bezoeken op https://www.stenaline.nl/stena-more.
9.1 Wij bepalen welke tarieven of producten aan boord in aanmerking komen voor het verdienen van Punten. Gedetailleerde informatie over de beschikbare Punten voor verschillende aankopen kunt u vinden op onze pagina met Veelgestelde vragen op https://www.stenaline.nl/stena-more/punten-verdienen Deze informatie kan van tijd tot tijd veranderen in overeenstemming met Clausule 14, van land tot land en van route tot route. Op elk moment kunnen we het aantal te verdienen Punten wijzigen op tarieven, pakketten, cadeaubonnen of prijzen voor producten aan boord (inclusief die met een element van derden), waardoor er mogelijk geen Punten worden verdiend. Een dergelijke wijziging heeft geen invloed op Punten die u vóór de wijziging al hebt verdiend.
9.2 Om Punten te verdienen op reistarieven, moet u uw Lidmaatschapsnummer opgeven op het moment van boeken. Als u dit niet doet, ontvangt u geen Punten. De makkelijkste manier om ervoor te zorgen dat u ons uw Lidmaatschapsnummer geeft, is door in te loggen op uw Ledenaccount voordat u de boeking maakt. Als u een boeking maakt via onze Klantenservice, moet u uw Lidmaatschapsnummer opgeven voordat u een boeking maakt. Onze contactgegevens vindt u hier: https://www.stenaline.nl/klantenservice/neem-contact-met-ons-op.
9.3 U kunt Punten sparen voor in aanmerking komende aankopen aan boord, mits u uw Ledenkaart scant bij de kassa op het aankooppunt. Als u dit niet doet, ontvangt u geen Punten.
9.4 Punten worden bijgeschreven na voltooiing van de reis en zijn geldig vanaf de datum waarop ze zijn verdiend t/m 31 december in het jaar volgend op de reisdatum. Punten worden automatisch afgetrokken van uw Lidmaatschapsaccount op 31 december in het jaar volgend op de reisdatum.
9.5 Leden kunnen alleen Punten sparen voor boekingen waarmee zij persoonlijk hebben gereisd.
9.6 Het is niet mogelijk om Punten te verdienen op boekingen die betaald zijn met Punten of punten van andere Loyalty Clubs (bijv. Tesco Clubcard-punten).
9.7 Leden kunnen geen Punten verdienen op uitgesloten producten die worden vermeld en gedefinieerd op onze website: https://www.stenaline.nl/klantenservice/loyaliteit/zijn-er-beperkingen-op-de-tarieven-waarmee-ik-punten-kan-sparen. Houd er rekening mee dat deze informatie van tijd tot tijd kan veranderen, en we raden u aan om onze website te controleren voordat u boekingen maakt. Enkele voorbeelden van uitgesloten producten zijn:
a) grote boekingen
b) producten aan boord zoals sigaretten en tabak
c) wanneer er al een eerdere korting is toegepast
10.1 De waarde van de Punten is: 1 Punt = 1 penny of 1 cent. Voor alle andere valuta worden de Punten omgezet naar een van deze waarden. Om de waarde van uw Punten te controleren, gebruikt u de link voor de puntencalculator hier https://www.stenaline.nl/mijn-paginas/mijn-punten#myPointsCalculator.
10.2 Punten kunnen worden gebruikt als volledige of gedeeltelijke betaling van geldende in aanmerking komende tarieven. Wij bepalen welke tarieven en routes in aanmerking komen voor het inwisselen van Punten en deze tarieven of routes kunnen te allen tijde worden gewijzigd in overeenstemming met Clausule 14. Een dergelijke wijziging heeft geen invloed op boekingen die al zijn gemaakt met gebruik van Punten.
10.3 Punten kunnen niet worden ingewisseld voor aankopen aan boord, ledenprijzen, pakketten en groepen, BusEmpty-producten of vrachtboekingen.
10.4 Punten kunnen alleen worden ingewisseld voor boekingen die rechtstreeks via onze website hier https://www.stenaline.nl/ of via de Klantenservice zijn gemaakt.
10.5 Punten kunnen alleen worden gebruikt door het betreffende Lid en zijn niet overdraagbaar. Derden (bijv. reisbureaus of distributeurs) kunnen geen Punten verdienen ten gunste van een klant.
10.6 Punten kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld.
11.1 U kunt uw Lidmaatschap van de Club op elk gewenst moment beëindigen via uw Ledenaccount of door te bellen met onze Klantenservice.
11.2 Zie de belangrijke informatie hieronder in Clausule 13 over wat er gebeurt als u uw Lidmaatschap op deze manier beëindigt.
12.1 We kunnen uw Lidmaatschap van de Club beëindigen en uw Ledenaccount sluiten zonder voorafgaande kennisgeving als:
a) u deze Voorwaarden op een significante of substantiële manier niet naleeft;
b) u een van de volgende dingen hebt gedaan:
12.2 Als u deze Voorwaarden niet hebt nageleefd, kunnen we elke Aanbieding of elk Voordeel dat is toegekend na de genoemde schending door u terugvorderen en bent u verantwoordelijk voor alle verliezen die we lijden als gevolg van uw schending van deze Voorwaarden voor zover toegestaan onder dwingend recht.
12.3 Wij kunnen de Club op elk moment beëindigen, terugtrekken of tijdelijk opschorten, om welke geldige commerciële, wettelijke of operationele reden dan ook. Wanneer dit gebeurt, proberen we u hiervan zo lang mogelijk van tevoren op de hoogte te stellen. Als dat niet mogelijk is, zullen we u ten minste drie (3) maanden van tevoren inlichten om u de kans te geven eerder verzamelde Rewards-Punten in te wisselen.
12.4 Zie de belangrijke informatie hieronder in Clausule 13 over wat er gebeurt als wij uw Lidmaatschap op deze manier beëindigen.
13.1 In het geval van beëindiging of opschorting door ons in overeenstemming met Clausule 12.3, hebt u ten minste 3 maanden vanaf de datum waarop de beëindiging of opschorting van de Club bekend is gemaakt om ongebruikte Punten in te wisselen (daarna vervallen ze).
13.2 Behoudens Clausule 13.1, kunt u, zodra uw Lidmaatschap is beëindigd in overeenstemming met Clausule 11 of Clausule 12, niet meer:
14.1 Wij kunnen te allen tijde wijzigingen aanbrengen in deze Voorwaarden en/of de Club, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de methoden waarmee Punten kunnen worden verdiend, hoe Punten kunnen worden ingewisseld en alle Aanbiedingen en Voordelen die beschikbaar zijn voor een Lidmaatschapsniveau. We hebben het recht om deze Voorwaarden jaarlijks te herzien. Als er wijzigingen worden aangebracht, proberen we u daarvan zo vroeg mogelijk op de hoogte te stellen, maar niet minder dan drie (3) maanden van tevoren. Houd er rekening mee dat alle aanbiedingen van derden onderworpen zijn aan afzonderlijke voorwaarden en bepalingen met deze derden en dat deze voorwaarden van tijd tot tijd door deze derden kunnen worden gewijzigd. We hebben geen controle over dergelijke wijzigingen.
14.2 Wijzigingen kunnen nodig zijn om verschillende redenen, waaronder bijvoorbeeld:
14.3 Zo werkt het:
14.4 Als u niet tevreden bent met de verandering, kunt u uw deelname aan de Club beëindigen zoals toegestaan volgens Clausule 11.1. Als u dit niet doet voordat de wijziging van kracht wordt, dan gaan we ervan uit dat u hebt ingestemd met de wijziging.
15.1 Deze Voorwaarden zijn alleen van toepassing op uw Lidmaatschap van de Club. Onze Reisvoorwaarden zijn van toepassing op elke boeking die u maakt om met ons te reizen. Als er iets in deze Voorwaarden staat dat niet in overeenstemming is met de Algemene voorwaarden, dan wordt de bepaling in de Algemene voorwaarden als juist beschouwd en is deze van toepassing op uw contract met ons.
16.1 Wij zijn jegens u verantwoordelijk voor voorzienbare verliezen en schade die door ons zijn veroorzaakt. Als we deze Voorwaarden niet naleven, zijn we verantwoordelijk voor verlies of schade die u lijdt en die een voorzienbaar gevolg zijn van het niet naleven van deze overeenkomst of het niet gebruiken van redelijke zorg en vaardigheid, maar we zijn niet verantwoordelijk voor verlies of schade die niet voorzienbaar is. Verlies of schade is voorzienbaar als het duidelijk is dat het zal gebeuren of als, op het moment dat het contract werd opgesteld, zowel wij als u wisten dat het zou kunnen gebeuren.
16.2 Op geen enkele wijze sluiten wij onze aansprakelijkheid jegens u uit noch beperken wij deze wanneer dit onwettig zou zijn. Dit omvat aansprakelijkheid voor overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid of de nalatigheid van onze werknemers, agenten of onderaannemers (en waar Schots recht van toepassing is, als een dergelijke aansprakelijkheid wordt veroorzaakt door een schending van plicht), voor fraude of frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken en voor schending van uw wettelijke rechten.
16.3 Wij zijn niet aansprakelijk voor zakelijk verlies. We leveren de Club alleen voor individueel en privégebruik. Als u de Club voor commerciële, zakelijke of wederverkoopdoeleinden gebruikt, zijn wij niet aansprakelijk voor winstderving, bedrijfsschade, onderbreking van de bedrijfsvoering of verlies van zakelijke kansen.
16.4 Als onze levering van de Club wordt vertraagd of beïnvloed door een gebeurtenis waarover wij redelijkerwijs geen controle hebben, zullen wij redelijke stappen ondernemen om het effect van de vertraging tot een minimum te beperken. Als we dit doen, zijn we niet aansprakelijk voor vertragingen als gevolg van het evenement.
17.1 Op deze Voorwaarden is het Zweedse recht van toepassing. Voor alle duidelijkheid: niets in deze Voorwaarden beperkt of limiteert uw rechten als consument onder de verplichte wetten voor de bescherming van consumenten die van toepassing zijn in het land waar u woont. Als u een vaste inwoner bent van het Verenigd Koninkrijk of Ierland, dan is de Britse of Ierse wetgeving van toepassing; anders is de Zweedse wetgeving van toepassing.
17.2 U kunt een rechtszaak over deze Voorwaarden en de Club tegen ons aanspannen bij de Zweedse rechtbanken of de rechtbanken van het land waar u woont. Op dezelfde manier kunnen we een zaak tegen u aanspannen bij de Zweedse rechtbanken of de rechtbanken van het land waar u woont.
Voor alle duidelijkheid: deze Algemene voorwaarden beperken uw rechten als consument niet onder de verplichte wetten voor consumentenbescherming die van toepassing zijn in het land waar u woont.