Zoek & boek

Assistentie gehandicapte en mindervalide passagiers

Stena Line biedt gehandicapte en mindervalide passagiers speciale hulp bij de ferry overtocht.

Toegankelijkheid
Stena Line streeft ernaar dat haar schepen, terminals en havens volledig toegankelijk zijn voor mindervaliden. Als je bijzondere mobiliteitsbehoeften hebt of andere hulp van ons nodig hebt tijdens jouw reis, is het belangrijk voor je eigen comfort en veiligheid dat je dit al bij het boeken laat weten.

Boek je via internet, dan kun je dit aangeven in de gastenlijst. Daarnaast dien je ons aan te geven welke vorm van hulp je nodig hebt. Dit kan door uiterlijk 48 uur voor vertrek telefonisch contact met het Klant Contact Center op te nemen via 0174 315 811. Je kunt ook minimaal 7 dagen voor aanvang van jouw reis een e-mail sturen naar info.nl@stenaline.com. Vergeet in beide gevallen niet je boekingsnummer te vermelden.

Terminals
In alle terminals zijn invalidentoiletten beschikbaar. Bij de terminals in Göteborg, Kiel, Karlskrona en Gdynia zijn aparte parkeerplaatsen beschikbaar voor mensen met een vergunning voor invaliden. Zorg ervoor dat de vergunning duidelijk zichtbaar is achter de voorruit.

Assistentie bij check-in
Om je van de beste service te voorzien, verzoeken wij je om vroegtijdig in te checken. Bij aankomst dien je tevens onze check-in medewerkers te informeren, zodat wij de nodige assistentie kunnen verlenen, bijvoorbeeld door je (indien beschikbaar) een geschikte parkeerplaats op het autodek te bieden.

Aan boord
Neem eenmaal aan boord gekomen contact op met de Guest Service. Ons personeel kan je informeren welke faciliteiten toegankelijk zijn en bij welke extra hulp mogelijk is.

Passagiers die hulp nodig hebben van de geleidehond bij het lopen, worden niet beperkt wanneer ze publieke ruimtes van de ferry bezoeken.

Ferrydiensten en bijstand in geval van een noodsituatie
In geval van een noodsituatie tijdens de overtocht, kan je hulp krijgen van een medewerker aan boord.