Opmerking

Lees hier de meest recente reisadviezen en inreisregels

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Je krijgt altijd de beste prijs als je je reis rechtstreeks op onze website boekt. Contant geld wordt geaccepteerd in onze Travel Centres, maar het is goedkoper om je ticket online te boeken dan via de telefoon of persoonlijk.

 

Let op: Als je een boeking maakt in de Verenigde Staten of Australië, gebruik dan onze internationale boekingssite.

 

Betaalkaarten en creditcards

Ons online boekingssysteem en onze reserveringsafdeling accepteren de volgende betaalkaarten of creditcards:

Visa, Mastercard, Visa Debit, Mastercard Debit, UK Maestro (alleen VK), Eurocard (alleen Scandinavië). 

 

Facturen en termijnen - Zweden

Op onze Zweedse site kun je via facturen en in termijnen betalen in samenwerking met Captum Group AB. Om met een factuur of in termijnen te kunnen betalen, moet je ten minste 18 jaar oud zijn, geregistreerd zijn in Zweden/Denemarken en goedgekeurd zijn in de kredietcontrole die wordt uitgevoerd op het moment van aankoop. 

 

Facturen: Wanneer je een factuur betaalt, worden factuurkosten van momenteel 39 SEK toegevoegd. De factuur wordt via e-mail verzonden naar het adres dat bij de boeking is opgegeven. De factuur wordt onmiddellijk na de aankoop verzonden en heeft een betalingsperiode van 14 dagen. Algemene voorwaarden zijn van toepassing. 

 

Termijnen: Als je deze optie kiest op het moment van aankoop, worden maandelijkse administratiekosten van momenteel 29 SEK en opzetkosten toegevoegd volgens het door jou gekozen deelbetalingsplan. Vaste gedeeltelijke betaling is alleen van toepassing op de huidige aankoop en zolang je het gekozen plan volgt. Als je ervoor kiest om een klein bedrag te betalen of als je helemaal niet betaalt, wordt de termijnbetaling omgezet in Flexibele gedeeltelijke betaling. De factuur voor gedeeltelijke betaling wordt rond de vijfde van de maand via e-mail verzonden en verwijst vervolgens naar alle aankopen die je gedurende de maand hebt gedaan. Algemene voorwaarden zijn van toepassing. 

 

Facturen en termijnen - Denemarken

In samenwerking met Captum Group AB, dat deel uitmaakt van Stena AB, bieden we zowel factuur- als afbetalingsplannen aan als betalingsmethoden. Om een overeenkomst met Captum aan te gaan, moet je minstens 25 jaar oud zijn, een Deens burgerlijk registratienummer hebben en over een bevolkingsregistratieadres beschikken. Postbussen en dergelijke worden niet geaccepteerd.

 

Factuur – wanneer je later wilt betalen

Wanneer je per factuur betaalt, voert Captum een kredietcontrole uit en kan kredietinformatie worden verkregen. Wanneer de aankoop is voltooid, wordt de factuur verzonden naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij het maken van je boeking. De vervaldatum van de factuur is 14 dagen.

Algemene factuurvoorwaarden

 

Wil je de kosten over meerdere maanden spreiden? Er zijn twee manieren om dat te doen.

Vaste maandelijkse betalingen

Vaste maandelijkse afbetalingen betekent dat je de betaling over een bepaald aantal maanden verdeelt in plaats van het gehele bedrag in één keer te betalen. Je kunt ervoor kiezen om je betaling over 6 of 12 maanden te spreiden. Het is prima als je een lager bedrag wilt betalen dan het bedrag dat je hebt gekozen. In dat geval stap je over op flexibele maandelijkse aflossing.

 

Flexibele maandelijkse betalingen

Met flexibele maandelijkse aflossing beslis je zelf welk bedrag je elke maand betaalt (je moet echter altijd het minimumbedrag betalen dat op de factuur staat vermeld). Je aankopen worden samengevoegd op een factuur die aan het begin van elke maand naar je wordt gemaild. De factuur moet aan het einde van de maand worden betaald.

 

Voorwaarden vaste en flexibele aflossing

Standaard Europese consumentenkredietinformatie (SECCI)

 

Wanneer je ervoor kiest om te betalen met een factuur en in termijnen, beoordelen we je vermogen tot terugbetaling. De betalingsverantwoordelijkheid ligt echter bij de persoon die het krediet heeft aangevraagd en ontvangen.

In geval van te late betaling wordt een toeslag van 100 kr in rekening gebracht.

Je kunt op elk moment en zonder extra kosten het volledige verschuldigde bedrag betalen.

Als je vragen hebt of ons feedback wilt geven, neem dan gerust contact op met de klantenservice van Captum via kundeservice@captumgroup.dk of +45 96 20 02 10. De klantenservice is elke weekdag geopend van 8:00-18:00 uur.

 

Extra punten

Als je een Extra-lid bent en punten hebt opgebouwd om te gebruiken voor betaling, zie je de puntenwaarde bij de betalingsstap. Je kunt er dan voor kiezen om dit bedrag af te trekken en het resterende saldo te betalen met een andere betalingsoptie. 

 

Reis-e-vouchers

Reis-e-vouchers kunnen worden gebruikt bij de betalingsstap, waar je je unieke vouchercode kunt invoeren in het verstrekte vak. Als er een resterend saldo is, kun je een andere betaalmethode kiezen om je boeking te voltooien. 

Contact frequently asked question icon

Gerelateerde vragen