Zoek & boek

Mobiele netwerk en Wi-Fi aan boord

In contact blijven met de rest van de wereld terwijl u met ons reist


Gratis internet aan boord van onze schepen
Wi-Fi aan boord onze Stena Line ferry's

In de haven/terminal

Gratis Wi-Fi is momenteel beschikbaar in onze havens. Zo haalt u het meeste uit uw tijd tussen het inchecken en instappen! Kies Wi-Fi netwerk 'Stena Free wifi'* (beschikbaar gesteld door The Cloud) en accepteer de voorwaarden voor gratis internet.

* naam netwerk in Hoek van Holland. In andere havens kan naam netwerk afwijken.

 

Aan boord
Gratis internet in openbare ruimtes op alle Stena Line routes
Op alle Stena Line routes is in de openbare ruimtes gratis internet beschikbaar. Het enige wat u hoeft te doen is het netwerk 'Internet@Sea' te selecteren als u aan boord bent en het web is binnen handbereik!

Let op: U dient er rekening mee te houden dat het netwerk 'Internet@Sea' nooit sneller is dan de breedband bij u thuis of op andere locaties op het vaste land. Dit komt, omdat het dataverkeer aan boord van de schepen via de satelliet verloopt. De snelheid van het netwerk 'Internet@Sea' hangt dus af van beschikbare bandbreedte die door de satelliet wordt geleverd. Met deze service is het niet mogelijk gebruik te maken van streaming media sites, zoals Netflix, YouTube, online games en Skype.

 

Betaald internet in de hutten van Stena Britannica en Stena Hollandica
Aan boord van onze schepen naar Engeland, Stena Hollandica en Stena Britannica bieden we een betaalde Premium Wi-Fi-service die beschikbaar is in alle hutten èn uiteraard ook in de openbare ruimtes op dek 9. Vraag voor meer informatie bij onze Guest Service aan boord.

Open uw Wi-Fi instellingen en kies Premium Wi-Fi. Kies en betaal uw product.

     
Internet Surf Small
  • 1 uur internetten

Internet Surf Large
  • 3 uur internetten

Internet Surf Streaming
  • 7 uur internetten

 

Bellen aan boord van de Stena Line schepen

Aan boord

Uiteraard kunt u bij ons tijdens de overtocht uw mobiele telefoon gebruiken. Het is echter belangrijk te weten dat het mobiele netwerk wordt beheerd door Maritime Communications Partner (MCP). Dit is een internationale GSM Netwerkoperator. Het netwerk wordt ingeschakeld als het schip op zee is. De kosten voor het ontvangen en bellen en/of SMS-en zullen hoger zijn dan die voor het gebruik aan wal. Stena Line heeft hier helaas geen invloed op.

Wanneer uw mobiele telefoon verbinding maakt met het MCP-netwerk, krijgt u een SMS om u te informeren dat u verbonden bent met dit netwerk. Hoe hoog het tarief is, hangt af van de afspraken die uw telefoonprovider heeft gemaakt met MCP. Wij adviseren u daarom vooraf uw telefoonprovider te raadplegen.

GEEN EU-ROAMING AAN BOORD
Vanaf 15 juni 2017 heeft de EU besloten roamingkosten binnen de EU te verwijderen. Dit betekent dat er geen extra kosten worden gefactureerd wanneer u uw telefoon gebruikt voor spraak of data in een ander EU-land.

Aan boord van de Stena Line schepen is EU-roaming niet beschikbaar, omdat de schepen in internationale wateren opereren. Tarieven voor roaming op zee zijn beschikbaar bij uw mobiele provider.

Als u online wilt gaan met uw mobiele apparaat of computer, raden we u aan onze gratis Wi-Fi ‘Internet@sea’ te gebruiken.