Cadeaubon

Op zoek naar een cadeautje dat zeker in de smaak valt? Met een cadeaubon van Stena Line geef je iemand een persoonlijk cadeau. Cadeaubonnen zijn daarom de perfecte verassing voor zowel vrienden, familieleden als (zakelijke) kennissen. Een cadeaubon krijgen vindt iedereen leuk! Bovendien kun je er een persoonlijke boodschap op kwijt.

Hoe werkt het?

  • Je kiest zelf het bedrag van de cadeaubon
  • Je voegt eventueel een persoonlijke boodschap toe
  • Je koopt de cadeaubon online en ontvangt deze direct. Je kunt de bon afdrukken of versturen via e-mail als je wilt.
  • De cadeaubon kan worden ingewisseld voor een volledige of gedeeltelijke betaling
De voordelen van de cadeaubon
  • Te besteden op al onze overtochten
  • Zelf het bedrag bepalen
  • 36 maanden geldig
  • Persoonlijke boodschap toevoegen

 

Cadeaubonnen worden uitgegeven door Stena Line Travel Group AB welke is geregistreerd in Helsingborg, Sweden postcode 1324, S-252 78.

Hieronder kun je de belangrijkste punten uit de voorwaarden lezen:

  • Cadeaubonnen zijn 36 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte. Na 36 maanden vanaf de datum van uitgifte zal het eventuele resterende saldo worden geannuleerd. De geldigheid van de cadeaubonnen kan niet worden verlengd.
  • Cadeaubonnen kunnen worden gebruikt als volledige of gedeeltelijke betaling voor Stena Line overtochten en/of vakantieproducten die u boekt bij Stena Line Travel Group AB. Als de kosten van de reservering hoger zijn dan de waarde van de cadeaubon, moet het resterende bedrag worden betaald op het moment van de boeking.
  • Cadeaubonnen kunnen alleen worden ingewisseld in de valuta van uitgifte.
    Meerdere cadeaubonnen kunnen worden ingewisseld in dezelfde transactie tot aan de waarde van de boeking.
  • Cadeaubonnen kunnen niet worden gebruikt voor de aankoop van goederen aan boord van de Stena Line schepen.
  • Cadeaubonnen kunnen niet gebruikt worden voor de aankoop van andere cadeaubonnen.
  • Cadeaubonnen worden niet terugbetaald en kunnen niet worden ingewisseld voor geld. Als een reservering wordt betaald met cadeaubonnen en vervolgens wordt geannuleerd, zal de restitutie waar u mogelijk recht op heeft, worden toegevoegd aan het saldo van de cadeaubon.
  • Het risico van verlies en titel voor Cadeaubonnen doorgeven aan de koper op onze elektronische overdracht van de cadeaubon aan de koper of de aangewezen ontvanger, afhankelijk van welke van toepassing is. Stena Line Travel Group AB is niet verantwoordelijk voor eventuele cadeaubonnen die zijn verloren, gestolen, beschadigd, vernietigd of gebruikt zonder uw toestemming.
  • Stena Line Travel Group AB behoudt zich het recht voor om cadeaubonnen te weigeren die zijn veranderd, gedupliceerd, beschadigd of frauduleus verkregen. 
  • Alle boekingen van ferry overtochten zijn onderhevig aan Stena Line voorwaarden.
    Te allen tijde behoudt Stena Line zich het recht voor om de voorwaarden van cadeaubonnen te wijzigen en om passende maatregelen te nemen, met inbegrip van de annulering van cadeaubonnen, indien, zij naar eigen inzicht, een dergelijke actie nodig acht. Dit heeft geen invloed op uw wettelijke rechten.
  • Tenzij anders bepaald door toepasselijke wetgeving, sluit u een contract met Stena Line Travel Group AB. De algemene voorwaarden worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming het Nederlandse recht. Op eventuele geschillen die voortvloeien uit dit contract en deze algemene voorwaarden dienen voorgelegd te worden aan een Nederlandse rechtbank.

 

De volledige voorwaarden zijn beschikbaar via www.sembo.co.uk/pages/terms (Engelstalig)

Kan de cadeaubon worden verzonden naar een ander e-mailadres dan die van de koper?
Nee, want de cadeaubon wordt niet direct per e-mail verzonden. Maar je kan de cadeaubon wel naar iemand anders sturen. Bij het kopen van de cadeaubon wordt er een knop "Print voucher" getoond, die de PDF met de cadeaubon opslaat/opent. Dezelfde link kan worden gevonden op de factuur die per e-mail naar je wordt verzonden.

Kan ik een cadeaubon met Extra punten kopen?
Nee, dat is niet mogelijk.

Kan ik Extra punten verdienen op de aankoop van een cadeaubon?
Nee, maar je kunt wel Extra punten sparen op het kopen van een Stena Line ticket met je cadeaubon.

Hoeveel cadeaubonnen kunnen per transactie worden gekocht?
Min of meer onbeperkt als de hoeveelheid en bericht overeenkomen. Het is ook mogelijk om terug te gaan en een andere cadeaubon met een ander bericht en bedrag aan de winkelmand toe te voegen voordat je betaalt.

Inwisselen van een cadeaubon: Hoe werkt dit als ik een voucher heb en ermee wil betalen?
Op elke cadeaubon is een unieke nummer (code) afgedrukt welke dient te worden ingevoerd in het veld bij betaling. De makkelijkste manier om met een cadeaubon te betalen is door het te zien als een nieuw betaalmiddel zoals een Credit Card. De stappen voor het maken van een reservering zijn hetzelfde tot aan de daadwerkelijke betalingsstap. Alleen bij betaaloptie kies je als betalingsoptie "Cadeaubon". Als de cadeaubon niet het volledige bedrag dekt kun je een andere betalingsmethode kiezen voor het resterende bedrag bijvoorbeeld via Ideal of Credit Card.

Wat gebeurt er als mijn reis goedkoper is dan de waarde van de cadeaubon. Kan het resterende bedrag op de cadeaubon worden gebruikt voor een volgende boeking?
Ja, de cadeaubon zal het resterende saldo bevatten, zodat de cadeaubon meerdere keren gebruikt kan worden totdat er geen saldo meer opstaat.

Kan ik mijn boeking zowel met Extra punten als met een cadeaubon betalen?
Ja, bij het maken van een boeking kun je beide betalingsmethodes kiezen.

Hoe lang is een cadeaubon geldig?
Vanaf de aankoopdatum zijn cadeaubonnen 36 maanden geldig. De geldigheidsdatum staat gedrukt op de bon.

Kunnen cadeaubonnen ook aan boord worden gebruikt?
Nee, cadeaubonnen zijn alleen geldig voor het betalen van overtochten, niet voor bestedingen aan boord.

Hoe krijg ik een fysieke cadeaubon?
Je ontvangt de cadeaubon als een PDF van Stena Line. Je dient deze zelf uit te printen of dit door iemand anders voor je te laten doen.