Zoek & boek

Coronavirus (COVID-19) updates & belangrijke informatie

Sail safe met Stena Line

Belangrijke informatie coronavirus (COVID-19)
Sinds het uitbreken van het coronavirus volgen we nauwlettend alle actuele richtlijnen van overheidsinstanties en gezondheidsorganisaties in landen waar wij vertrekhavens hebben. Momenteel gelden er voor veel landen reisbeperkingen. Houd zelf de richtlijnen goed in de gaten en bereid je goed voor voordat je op reis gaat.

Dankzij de toegewijde teams en onze betrouwbare schepen, doen we er alles aan om te zorgen dat passagiers, noodzakelijke goederen en vracht op hun bestemming aankomen. Onze ferry's naar Engeland, Ierland en een aantal schepen naar Zweden varen volgens dienstregeling met nieuwe maatregelen om te zorgen dat de veiligheidsnormen de actuele voorschriften overtreffen. Stap met een gerust hart aan boord.


Quarantaine
Reizen naar het Verenigd Koninkrijk

Public Health Passenger Locator Form
Voorafgaand aan de reis dien je online het 'Public Health Passenger Locator Form' in te vullen. Een kopie van het ingevulde formulier dien je aan de douane te tonen.

Reisbeperkingen
Wij adviseren alle passagiers die geen Brits paspoort hebben te controleren wat het reisbeleid is. De meest actuele informatie over deze maatregelen vind je op www.gov.uk/uk-border-control en www.gov.uk/foreign-travel-advice.

Quarantaine
Mogelijk moet je bij aankomst gedurende 14 dagen in zelf-isolatie. Controleer de lijst met vrijgestelde landen kort voordat je op reis gaat, deze lijst kan veranderen. Na een verblijf in het Verenigd Koninkrijk ga je bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine.

Gezondheids-app
De Britse overheid adviseert reizigers naar het Verenigd Koninkrijk om de NHS COVID-19 app te downloaden en te gebruiken gedurende hun verblijf.

Mondkapjes
Mondkapjes

In verband met je veiligheid en die van je medepassagiers en het personeel is het verplicht een (niet-medisch) mondkapje te dragen in de terminals en op de ferry's op alle routes van en naar het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Zweden. Dit geldt voor momenten dat het lastig is social distancing te houden, bijvoorbeeld tijdens het aan- en van boord gaan.

Wij adviseren om je eigen mondkapjes mee te nemen. Mondkapjes zijn online boekbaar à £1/€1 (ook verkrijgbaar bij het inchecken en aan boord van onze schepen). Een beschrijving voor het zelf maken van een niet-medisch mondkapje vind je op de site van de rijksoverheid.

Tenslotte wijzen wij je erop dat het dragen van een mondkapje wel verplicht is in het openbaar vervoer in Engeland en Nederland.

Voor een nog veiligere reis

Voor ieders veiligheid en welzijn hebben we nieuwe maatregelen ingevoerd boven op de toch al hoge veiligheidsnormen aan boord van al onze schepen en in onze havens en terminals. We volgen de ontwikkeling van de COVID-19-situatie nauwlettend. Zo kunnen we onze processen voortdurend bijstellen om ervoor te zorgen dat de veiligheidsnormen de actuele voorschriften overtreffen - en je met een gerust hart aan boord stapt.

How to Sail Safe

Buiten de maatregelen die Stena Line heeft genomen om je reis zo veilig mogelijk te laten verlopen, zijn er een paar dingen die we allemaal kunnen doen om je reis, en die van je medepassagiers, veilig en plezierig te maken. Het zijn kleine dingen zoals het dragen van een mondkapje, afstand houden, geduldig zijn, attent zijn en instructies van bemanningsleden opvolgen.

Bekijk onze film en zie hoe een paar eenvoudige acties een wereld van verschil zullen maken op je reis.

Voor u op reis gaat met Stena Line
Voor je op reis gaat

  • Zorg dat je op de hoogte bent van onze veiligheidsmaatregelen met betrekking tot hygiëne en social distancing - je vind ze op al onze communicatiekanalen.
  •  

  • Reis niet als je symptomen vertoont of ziek bent.
  •  

  • Volg de nationale gezondheidsrichtlijnen en reisbeperkingen.
  •  

  • Was regelmatig je handen en houd je aan de social distancing regels.

Bij de Stena Line terminal
Bij de terminal

  • In onze terminals heb je meer mogelijkheden om je handen te wassen en te desinfecteren. Met name "hand- en contactpunten" zoals deurgrepen, touchpads en telefoons worden vaker schoongemaakt.
  •  

  • We raden je dringend aan met credit card of contactloos te betalen.
  •  

  • Onze verkooppunten zijn uitgerust met plexiglas schermen.
  •  

  • Onze foodservice is aangepast om maximale hygiëne te garanderen.

Boarden en van board gaan bij Stena Line
Boarden en van board gaan

  • Bij het inchecken word gevraagd naar je gezondheidstoestand.
  •  

  • Passagiers met enige indicatie van vermoedelijke COVID-19 mogen niet aan boord.
  •  

  • Social distancing wordt aangemoedigd door vloermarkeringen op al onze ferry's en in de terminals. Daarnaast herinneren we je eraan afstand te houden via ons omroepsysteem.

AAN BOORD VAN ONZE FERRY’S


Veilige social distancing bij Stena Line
Veilige social distancing

  • Meer ruimte aan boord! De passagierscapaciteit van alle schepen is aangepast om social distancing mogelijk te maken. Er is voldoende ruimte voor een comfortabele en veilige reis.
  •  

  • Je hebt de mogelijkheid je terug te trekken in je eigen hut.
  •  

  • De kassa's van onze verkooppunten zijn uitgerust met plexiglas schermen.
  •  

  • Bepaalde ruimtes zoals kinderspeelruimtes en sauna's etc. zijn gesloten.

Shops, bars en restaurants aan boord bij Stena Line
Shop, bars en restaurants aan boord

  • Onze foodservice is aangepast om maximale hygiëne te garanderen.
  •  

  • Bij het buffetrestaurant worden schotels uitsluitend geserveerd door het personeel en je kunt alleen zelf voorverpakte etenswaren pakken.
  •  

  • Tussen 22:00 en 05:00 uur wordt er in onze bars & restaurants geen alcohol geschonken.
  •  

  • We raden je dringend aan met credit card of contactloos te betalen.
  •  

  • De kassa's van onze verkooppunten zijn uitgerust met plexiglas schermen.
  •  

  • Op sommige schepen hebben we de zelfbediening van dranken uitgebreid.

Reinigings- en hygiënemaatregelen aan boord bij Stena Line
Reinigings- en hygiëne-maatregelen aan boord

  • Aan boord zijn er mogelijkheden om je handen te wassen en te desinfecteren in openbare ruimtes.
  •  

  • Meldingen via het omroepsysteem, posters en digitale schermen herinneren onze passagiers aan hygiënemaatregelen en richtlijnen.
  •  

  • We maken openbare ruimten vaker schoon en desinfecteren, met name van "hand- en contactpunten" zoals deurgrepen, touchpads en telefoons.
  •  

  • Ons ventilatiesysteem aan boord zorgt voor 100% verse lucht. Er is geen luchtcirculatie.
  •  

  • Onze bemanning is opgeleid en uitgerust met geschikte persoonlijke beschermingsmiddelen om infectie te voorkomen.

Wijzig eenvoudig je boeking online

We hebben er alle begrip voor als je twijfelt over je reisplannen en blijven alles in het werk stellen om je te helpen. Je kan je boeking eenvoudig online omzetten via Mijn Stena Line naar een nieuwe datum. De voorwaarden van het tarief dat je geboekt hebt, zijn van toepassing. Je betaalt alleen -indien van toepassing- het verschil in tarief en de eventuele wijzigingskosten.

Bij het maken van een nieuwe boeking raden wij je aan te kiezen voor ons Flexi tarief, zo houd je je reisplannen flexibel en kan je je ticket wijzigen wanneer je plannen veranderen. Je betaalt alleen -indien van toepassing- het verschil in tarief.

Lees hier de instructies 'hoe je boeking te wijzigen'.