Prijs zoeken

Persbericht - Verdere capaciteitsuitbreiding Stena Line op netwerk Rotterdam-UK

MV Misina schip
Verdere capaciteitsuitbreiding Stena Line op netwerk Rotterdam-UK

Eerder dit jaar liet Stena Line weten dat ze de vrachtcapaciteit op de route Rotterdam (Europoort)-Harwich in januari 2018 gaan verhogen door de huidige twee RoRo-schepen te vervangen door grotere. Stena Line kondigt nu aan dat ze in januari 2018 ook op de route Rotterdam-Killingholme een capaciteitsuitbreiding gaan uitvoeren. Vanaf dat moment gaat Stena Line vanuit Europoort in totaal een capaciteitsuitbreiding van rond de 20% realiseren.

Stena Line gaat een ingehuurd RoRo-schip, de Caroline Russ, waarvan het contract na 2017 niet wordt verlengd, vervangen door een schip met meer capaciteit. In verband hiermee zal Stena Line haar RoRo-schepen vanuit Europoort herpositioneren, om de beschikbare capaciteit verder te optimaliseren. Op de route Rotterdam-Killingholme, die Stena Line in 2014 met één schip introduceerde en waar er sinds 2016 dagelijks afvaarten zijn, gaan de MV Misina en de MV Misana in de vaart worden gezet. Op de route Rotterdam-Harwich wordt het nieuwe schip, naast de Stena Scotia, begin januari 2018 ingezet.

In een toelichting over deze ontwikkelingen zegt Annika Hult, Trade Director Stena Line North Sea, hierover: "We zetten de volgende stap in de strategische ontwikkelingen van onze vracht-hub Rotterdam/Europoort naar de UK. We hebben de afgelopen jaren een sterke groei in de vervoersmarkt naar Groot-Brittannië gezien en we hebben momenteel een zeer hoge bezettingsgraad op beide deze routes. Verder zien we een goede ontwikkeling van de vrachtvolumes die per trein in Europoort aankomen. Wij geloven dat deze combinatie van spoor- en RoRo-transport in de toekomst alleen maar zal toenemen en het is onze visie dat Europoort zich zal blijven ontwikkelen tot een belangrijk verbindingspunt van vracht over het spoor, naar en vanuit Groot-Brittannië.

Met deze capaciteitsverhoging laten we duidelijk onze ambities zien en we zijn ervan overtuigd dat onze klanten positief zullen reageren op onze verdere uitbreiding" vervolgt Annika Hult.