Zoek & boek

Informatie over de Brexit

Stena Line verwacht geen verstoringen in haar veerdiensten, maar vanwege het unieke karakter van de Brexit-kwestie heeft Stena Line een aantal belangrijke onderwerpen die wij aan onze passagiers willen mededelen.

De veelgestelde vragen zijn gebaseerd op het recentste overheidsadvies welke mogelijk kan worden gewijzigd.


Wordt vervoer met commerciële goederen beïnvloed?

Elke passagier die met commerciële goederen reist, moet vooraf contact opnemen met de vrachtafdeling van Stena Line (tel: 0174 - 315 858). Het is de verantwoordelijkheid van de passagier is om via de juiste Stena Line-afdeling te boeken en de nodige douaneaangiften te doen. De passagier zal ten behoeve van de commerciële goederen een account moeten openen en toegang hebben tot Portbase, dan wel een ferry agent in te schakelen ten behoeve van de boeking. Mocht u goederen vervoeren zoals handelsmonsters, tentoonstellingsgoederen en beroepsmaterialen dan dient u een ATA carnet te gebruiken.

Voor meer informatie zie: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationale-handel/exportdocumenten/ata-carnet/

Als u niet over de benodigde boekingen en documenten beschikt, kunnen wij u niet inchecken. Stena Line behoudt zich tevens het recht voor om u het recht op toegang tot onze terminals te weigeren indien de aangiftes en boekingen niet voldoen en eventuele passagiers terug te sturen naar hun haven van vertrek (op kosten van de passagier) als ze door de douane in de haven van aankomst worden afgeslagen wegens niet-naleving.