Boek je huisdiervriendelijke hut

Elk lid van je gezin verdient het om te ontspannen en te genieten van de reis, huisdieren inbegrepen. Onze huisdiervriendelijke hutten zijn beschikbaar op onze routes Liverpool, Holyhead, Fishguard en Cherbourg en zijn de perfecte manier voor je hele gezin om tijdens je tijd op zee bij elkaar te blijven.

 

Onze comfortabele, huisdiervriendelijke hutten zijn ontworpen met huisdieren en hun baasjes in gedachten. Jij kunt je uitrekken, ontspannen en genieten van de reis. En je huisdieren brengen hun tijd op zee door op hun favoriete plek: vlak bij jou.

 

Lees verder voor meer informatie over het boeken van je huisdierhut en ons beleid voor reizen met huisdieren op de Ierse Zee. We kijken ernaar uit om jou en je huisdier aan boord te mogen verwelkomen.

Veelgestelde vragen over huisdierhutten

Onze huisdiervriendelijke hutten zijn beschikbaar op de volgende routes:

 

  • Cherbourg - Rosslare: Stena Vision en Stena Horizon
  • Liverpool - Belfast: Stena Edda en Stena Embla
  • Holyhead - Dublin: Stena Adventurer en Stena Estrid
  • Fishguard - Rosslare: Stena Nordica

 

Er zijn geen hutten voor huisdieren beschikbaar op onze route Cairnryan - Belfast. Huisdieren zijn niet toegestaan in Stena Superfast Suites. In mei 2023 openen we een Pet Lounge op onze route Cairnryan - Belfast.

Maximaal 2 huisdieren per hut zijn toegestaan. Extra huisdieren moeten in kennels worden geplaatst (indien beschikbaar) of in je voertuig worden achtergelaten op schepen waar dat is toegestaan.

 

Als je te voet reist met meer dan 2 huisdieren en je hebt een hut geboekt maar geen kennel(s) vooraf gereserveerd voor de extra huisdieren, krijg je geen toestemming om te reizen.

 

Als het schip geen kennels heeft en/of geen huisdieren in je voertuig toelaat, mag je niet reizen en zijn er kosten verbonden aan het wijzigen van je boeking.

Onze huisdiercabines zijn aangepaste 2- of 4-persoons standaard hutten. De hutten hebben en suite-faciliteiten waaronder een toilet, wastafel, douche, handdoeken en douchegel (alleen voor passagiers) en een tv.

 

Bovendien zijn de hutten met vinylvloer voorzien van waterflessen en plasmatjes voor huisdieren. 

Om hygiënische redenen verstrekken we GEEN bedden/manden of eet- en drinkbakken voor huisdieren. Voor maximaal comfort raden we je ten zeerste aan bedden/manden, bakken en poepzakjes voor je huisdieren mee te nemen.

Honden, katten, konijnen, cavia's, hamsters en fretten zijn toegestaan in huisdiervriendelijke hutten en kennels. Maximaal 2 huisdieren per hut zijn toegestaan.

 

Konijnen, cavia's, hamsters en fretten moeten in een veilige draagtas zitten en blijven zitten voor de duur van de overtocht in een vooraf geboekte kennel of vooraf geboekte hut. Ze mogen niet uit de draagtas worden gehaald.

Huisdiervriendelijke hutten kunnen online of via onze Klantenservice worden geboekt. Vanwege de grote vraag moet je vooraf reserveren en vroeg boeken om je plaats veilig te stellen.

Omdat we op elk schip een beperkt aantal huisdiervriendelijke hutten hebben en er veel vraag naar is, raden we alle passagiers aan hun huisdiervriendelijke hut te reserveren op het moment dat ze hun boeking maken. Indien beschikbaar kunnen huisdiervriendelijke hutten vóór de reis aan een bestaande boeking worden toegevoegd.

 

Klanten mogen niet in de haven verschijnen zonder dat er al een huisdiervriendelijke hut is bevestigd op hun boeking. Als je dat wel doet en er is geen huisdiervriendelijke hut beschikbaar, dan moet je je huisdier in een kennel plaatsen (als er een kennel beschikbaar is) of het huisdier in je voertuig laten als dat op het schip is toegestaan. Als we echter geen kennels beschikbaar hebben of als het schip geen kennels heeft of geen huisdieren in een voertuig toestaat, kun je de overtocht niet maken.

 

Als je niet mag reizen omdat je geen bevestigde huisdiervriendelijke hut of kennel voor je huisdier hebt, moet je omboeken naar een alternatieve overtocht waar wel huisdiervriendelijke hutten of kennels voor huisdieren beschikbaar zijn. Je moet dan eventuele wijzigingskosten, het eventuele tariefverschil en de kosten van de huisdiervriendelijke hut of kennel betalen.

Voor de veiligheid van je huisdier en andere passagiers moet je hond aan een niet-intrekbare lijn aangelijnd zijn en een muilkorf dragen wanneer je in een openbare ruimte bent, dat wil zeggen wanneer je buiten je hut bent. Dit omvat alle ruimtes aan boord waar huisdieren zijn toegestaan, evenals in de terminal en in de transferbussen.

Als je je voertuig verlaat om naar je hut te gaan, moet je huisdier in een draagtas zitten (maximale afmetingen 80 cm x 52 cm x 52 cm) of aan een niet-intrekbare lijn aangelijnd zijn. Voor de veiligheid raden we ook aan dat huisdieren in openbare ruimtes een muilkorf dragen.

Alleen geleide- en hulpdieren zijn toegestaan in alle delen van de schepen, inclusief bars, restaurants en winkels.

Als je huisdier moeite heeft met alleen zijn, moet je in de hut blijven. Als je de hut moet verlaten, doe dat dan alleen voor een zeer korte periode. Als je huisdier zichzelf niet kan kalmeren, laat hem dan niet voor langere tijd alleen, want dan kan hij luidruchtig worden, de hut beschadigen of andere gasten storen.

Op de Stena Adventurer (Holyhead - Dublin) en op de Stena Nordica (Fishguard - Rosslare) moeten huisdieren tijdens de overtocht in hun hutten blijven. Alle huisdiereigenaren moeten de ruimtes netjes en schoon houden waar hun huisdier is geweest, zowel in de hutten als op de dekken.

 

Huisdieren die reizen op de Stena Edda (Liverpool - Belfast), Stena Embla (Liverpool - Belfast), Stena Estrid (Holyhead - Dublin), Stena Horizon (Cherbourg - Rosslare) en Stena Vision (Cherbourg - Rosslare) kunnen frisse lucht krijgen, bewegen en hun behoefte doen in een speciale ruimte op het buitendek. Huisdieren moeten aan een niet-intrekbare lijn aangelijnd blijven en in dit gebied een muilkorf dragen. 

Er zijn geen veranderingen in de manier waarop je incheckt als je met een huisdier reist en een huisdiervriendelijke hut hebt geboekt, of je nu met een voertuig of te voet reist.

Alle huisdiervriendelijke hutten hebben extra eisen voor het schoonmaken, waarvoor we huisdiervriendelijke schoonmaakoplossingen gebruiken.

 

We vragen alle gasten van de hut vriendelijk om hondenpoep op te ruimen voordat ze de hut verlaten.

Nee. Het is streng verboden voor eigenaren om hun huisdieren te wassen in de huisdiervriendelijke hut. Het gebruik van de douche voor dit doel kan problemen veroorzaken met de afvoer en kan ertoe leiden dat we de hut uit gebruik moeten nemen waarbij jij aansprakelijk zal worden gesteld voor eventuele schade.  

Ja, je huisdier moet alle verplichte vaccinaties hebben gehad evenals medicatie tegen vlooien.

Mensen met een allergie voor huisdieren moeten in geen geval een hut voor huisdieren boeken.  

Schade aan meubilair of beddengoed wordt rechtstreeks aan jou in rekening gebracht. In onze Algemene Voorwaarden staat: Wij aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor enige aansprakelijkheid of schade veroorzaakt door je huisdier terwijl je aan boord bent. Je accepteert dat als zich een letsel of incident voordoet dat door je huisdier is veroorzaakt, je bij de relevante autoriteiten kunt worden aangegeven, en dat dit in sommige gevallen aanleiding kan geven tot strafrechtelijke of andere wettelijke aansprakelijkheid.