Veelgestelde vragen ferry & trein

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over het ferry en trein naar Londen product.

Staat uw vraag er niet bij? Stel uw vraag aan een van onze medewerkers via e-mailadres info.nl@stenaline.com.

Vraag: Wat houdt het Ferry & trein product in?
Antwoord: Een alles-in-één pakket (overtocht inclusief treinkaartjes) voor reizen vanuit Nederland naar het Verenigd Koninkrijk, dankzij een samenwerking tussen Stena Line, Greater Anglia Rail en de NS (Nederlandse Spoorwegen). 

Vraag: Hoe werkt het? 
Antwoord: U kunt kiezen uit 2 optie's, namelijk;

  • Elk NS-station in Nederland naar elk Greater Anglia-station in Engeland incl. overtocht Hoek van Holland - Harwich*
  • NS-station Hoek van Holland naar elk Greater Anglia station in Engeland incl. overtocht Hoek van Holland - Harwich

Beide optie's kunnen zowel als enkele reis als retour geboekt worden.

* alleen te reserveren tot uiterlijk 8 dagen voor vertrek en geldt alleen voor adressen in Nederland

Vraag: Hoe reserveer ik tickets?
Antwoord: Ferry en trein tickets kunnen online geboekt worden via de Stena Line website of via de reserveringsafdeling 0900-8123 (€ 0,35 per gesprek). Voor telefonische boekingen worden €15 reserveringskosten in rekening gebracht. We adviseren internationale bezoekers online te boeken. 

Vraag: Moet ik mijn e-ticket uitprinten?
Antwoord: Ja, zorg ervoor dat u een kopie van uw e-ticket bij u heeft voordat u aan uw reis begint. Het e-ticket is een geldig reisdocument voor uw treinreis op de Greater Anglia treindiensten in het Verenigd Koninkrijk en voor uw Stena Line overtocht. Indien u een boeking heeft gemaakt inclusief treinkaartjes in Nederland, ontvangt u hiervoor separate treinkaartjes welke naar uw huisadres worden gestuurd. 

Vraag: Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Antwoord: Voetpassagiers mogen maximaal 2 stuk extra bagage van max. 20 kg meenemen. Deze bagage zal op de dagafvaarten worden ingecheckt, tenzij er een hut is geboekt. Indien men een hut heeft geboekt, dient de bagage in de hut te worden gezet.

Vraag: Kan ik mijn huisdier meenemen?
Antwoord: Ja, Stena Line is een onderdeel van de PETS reisschema. Voeg eenvoudig het aantal huisdieren, á €18 per huisdier per enkele reis, toe aan uw boeking. Huisdieren reizen gratis op Greater Anglia-treinen (van Harwich naar Londen). Voor Nederlandse treinen geldt dat een klein huisdier die in een tas of mand past of op schoot gehouden kan worden, gratis mee mogen in de trein. Voor aangelijnde huisdieren dient u een Dagkaart hond aan te schaffen. Ongeacht uw bestemming kost dit kaartje €3.

Vraag: Kan ik een fiets meenemen?
Antwoord: Op drukke diensten gelden er beperkingen voor niet-vouwfietsen. Voor het comfort en de veiligheid van alle passagiers, kunnen dan alleen vouw-fietsen worden meegenomen. Dit geldt voor de diensten naar Stratford en Londen Liverpool Street station: 

Deze beperkingen gelden van maandag tot en met vrijdag, behalve op feestdagen. 
• alle treinen aankomend in Stratford of Liverpool Street tussen 07.45 en 09.45
• alle treinen vertrekkend uit Stratford of Liverpool Street tussen 16.30 en 18.30

Vraag: Wat als ik mijn reisdata wil wijzigen?
Antwoord: U kunt hiervoor contact opnemen met de reserveringsafdeling (0900 - 8123). De wijzigingskosten bedragen € 15,- per enkele reis plus eventueel het verschil in het te betalen tarief. Bij een lager tarief wordt het prijs verschil niet terug betaald.

Vraag: Wat als ik mijn reservering annuleer?
Antwoord: Bij annulering krijgt u 0% van de reissom terug.