Beoordelingen

Stena Flavia | Travemünde - Ventspils

Lees de beoordelingen van en door reizigers wat zij aan boord hebben ervaren wanneer zij met de Stena Flavia reizen.

Als u thuis komt van uw reis, laat dan een beoordeling achter, zodat u kunt helpen andere klanten te informeren.


Hoe plaats ik een beoordeling

Op deze pagina ziet u een rode knop met de tekst ‘Beoordeling plaatsen’. Als u hierop klikt wordt een nieuwe pagina geopend waarop u de verschillende manieren om in te loggen te zien krijgt. Kies één van de manieren om in te loggen. Na het inloggen komt u op de beoordelings pagina terecht van het desbetreffende schip.

Mocht u nog geen Stena Line profiel hebben dan dient u eerst een profiel aan te maken voordat u een beoordeling kunt plaatsen.
Profiel aanmaken »

Rated 2,7 out of 5 by 15 reviewers.
Rated 4 out of 5 by Flavia Travemunde Ventspils De incheckprocedure in Travemunde is in orde. Het personeel herkent aan de kentekenplaat van de auto, wie de reizigers zijn (als je met de auto gaat). Het inchecken aan boord van de Flavia duurt erg lang, gemiddeld een half uur, omdat er maar een hostess incheckt en de sleutels van de cabine afgeeft. De hutten zijn netjes en schoon, matras erg dun, hoezen van de kussens te kort, geen televisie in de hut (dus klaar voor 25 uur reisplezier). Bij de opening van het restaurant is er een wachtrij van een uur, of je moet een uur eerder gaan staan, dan is er geen wachtrij, want je staat vooraan. De kwaliteit van het eten is oosteuropees en gemiddeld van prijs. De reis zelf is rustig. Op de boot zijn weinig faciliteiten, speelhoek voor de kinderen en diverse tv-schermen. Bij het uitchecken opnieuw een rij van een half uur op het schip zelf, er is een hostess voor de gehele procedure. Binnen een kwartier ben je met de auto van de boot. Bij het inchecken in Ventspils een auto wachtrij in Ventspils zelf van een half uur. Als je dan in de rij komt en door rijd naar de poort, wordt je teruggestuurd naar de incheckbalie, 200 meter terug in een groot gebouw. Je hebt nodig incheckpapier voor de boot, paspoorten en het kentekenbewijs van de auto. Als je dat vergeet, opnieuw inchecken. Inchecken op de boot in Ventspils duurt een half uur tot drie kwartier. Voor kleine kinderen en invalide personen veel te lang. Opnieuw een hostess om in te checken voor 300 personen. Uitchecken in Travemunde, opnieuw op de boot een half uur wachten, een hostess!! 27 augustus 2016
Rated 2 out of 5 by Flavia van Ventspils naar Travemunde -de hut is netjes en schoon, maar inderdaad zou een hoeslaken om het matras niet verkeerd zijn -het eten (ontbijt) is inderdaad het wachten (>1 uur) en geld niet waard, maar ruimere openingstijden zouden veel gedoe voorkomen; het advies om zelf eten mee te nemen is een handige tip -taalproblemen hebben we niet ervaren; er werd voldoende Engels gesproken maar misschien is het een idee dat de algemene mededelingen in meerdere talen opgenomen en afgespeeld worden voor een betere verstaanbaarheid -als onervaren reiziger (eerste keer; dus ook geen vergelijking met andere havens/rederijen) zou ik het fijn gevonden hebben een beschrijving te krijgen met uitleg over de gehele incheckprocedure in de haven en op de boot en de faciliteiten aan boord/in de hut (als dat er wel is heb ik het niet gevonden) Ondanks bovenstaande opmerkingen was het verder een aangename en ontspannen reis 21 augustus 2016
Rated 3 out of 5 by De Flavia van Rosslare naar Cherbourg De Flavia is nieuw op deze route. Het is een hele simpele boot, de hut was oke maar ook niet meer dan dat. En het linnengoed voor het bed houdt niet over, veel te klein onderlaken dus na een kwartier lig je al op de blote matras, niet echt hygienisch. Het inchecken en boarden ging goed, maar bij het van boord gaan duurde het 3 kwartier dat je in de auto moest zitten. Dat moet echt veel sneller kunnen, bovendien was hij lang niet vol. Voor goldmembers geen faciliteiten. 22 februari 2016
Rated 3 out of 5 by Restaurant moet beter Het inchecken voor foot passengers liep goed en probleemloos, hoewel een incheck-tijd van 2 uur voor het vertrek wel onnodig lang is. De hutten waren goed en schoon. De lunch viel erg tegen, omdat er geen enkele alternativen voor vlees waren. Niets voor vegetariërs, zelfs geen vis. Dit moet echt beter. Veerder vond ik het raar, dat op de tv-schermen alleen Russische zenders te zien waren terwijl wij van Letland naar Duitsland vaarden. 23 september 2015
Rated 2 out of 5 by Indien je toch met deze maatschappij moet varen , neem dan je eigen eten mee ! 1. inchecken duurde enorm lang 2. er wordt nauwelijks Engels / Duits gesproken op de boot 3. één uur , of zelfs langer , aanschuiven voor een 'povere' maaltijd kan écht niet !! Dit enkel omdat er géén enkele logische organisatie is rond het zogenaamde "selfservice" buffet. Maw. neem je eigen eten / frigobox mee ! Dat bespaart je héél wat frustratie ! 4. De 'guest service' blijft gewoon dicht tijdens de ganse overtocht... , ze zullen weten waarom... 11 augustus 2015
Rated 3 out of 5 by Relaxt naar je vakantie bestemming verwacht alleen geen service Zoals door anderen ook al gemeld is het belachelijk dat je 2 uur van te voren in moet checken om daarna tergend langs aan boor te komen. Heel lang in de rij staan tot wel een uur om je eten bij elkaar te vergaren aan het buffet. 3 augustus 2015
Rated 3 out of 5 by Sovjet haven Ventspils De haven organisatie in Ventspils is niet meer van deze tijd. Inchecken voor auto's gebeurt niet bij de poort, maar in het terminalgebouw. Het vervolgens beladen van het schip duurt veel te lang. Trucks moeten achterwaarts het schip (bouwjaar 2008) op. Je moet minimaal 2 uur voor vertrek inchecken om vervolgens het tergend langzaam beladen vanaf de kade gade te slaan. Komop het is 2015 in een EU land! 28 juni 2015
Rated 4 out of 5 by jaarlijkse overtocht 2x per jaar maken we de overtocht Hoek van Holland -Harwich v.v ; op de incheckprocedure na ,een prima overtocht ( we missen de catamaran natuurlijk nog steeds wegens de kortere overtocht ) maar er is 1 onderdeel dat mij stoort , zeker met slecht weer; tussen het Taste restaurant en de toiletten is geen railing/handgrepen terwijl op het dek met de hutten bijna tussen iedere hutdeur een handgreep/railing is misschien toch idee om deze aan te brengen? 16 juni 2015
  • 2016-09-23 T12:28:26.353-05:00
  • bvseo_lps, prod_bvrr, vn_prr_5.6
  • cp-1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_15, tr_15
  • loc_en_US, sid_Stena Flavia, prod, sort_default