Persbericht - Stena Line verhoogt vrachtcapaciteit

Stena Line verhoogt de Noordzee vrachtcapaciteit op de route Rotterdam - Killingholme

Hoek van Holland, 23 September 2016 - Anticiperend op de toenemende vraag naar capaciteit op de routes vanuit Rotterdam (Europoort) en Hoek van Holland naar Killingholme, zal Stena Line haar capaciteit vergroten door de introductie van een tweede schip op de route vanuit Europoort naar Killingholme.

Het RoRo schip Caroline Russ wordt op 31 oktober aanstaande in de vaart genomen en zal drie keer per week vertrekken vanuit Europoort naar Killingholme en vice versa.

Het schip zal samen met het huidige RoRo schip, de Stena Scotia, op deze route gaan varen. Het aantal afvaarten zal hierdoor toenemen naar zes per week in beide richtingen. De Stena Scotia is in september 2014 in de vaart genomen als aanvulling op de twee vrachtschepen, de Stena Transit en de Stena Transporter die vanuit Hoek van Holland naar Killingholme varen.

Annika Hult, Route Manager van de Stena Line North Sea regio, in een toelichting: "We hebben de afgelopen jaren een sterke groei gezien binnen de transportmarkt richting het Verenigd Koninkrijk. We hebben ons vrachtschip de Stena Scotia in 2014 in de vaart genomen om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag naar capaciteit. Het doet mij genoegen om te kunnen meedelen dat we nu de volgende stap nemen in de strategische ontwikkeling van onze Rotterdam (Europoort) – Killingholme route".

"We verwachten dat de handel sterk blijft en we willen ons in de beste positie bevinden om onze klanten van dienst te zijn en tegemoet te komen aan de toenemende vraag. Europoort blijft zich ontwikkelen als een belangrijke vrachthub voor Stena Line en we hebben er alle vertrouwen in dat onze klanten positief zullen reageren op onze toegenomen dienstverlening", aldus Annika Hult.

Feiten Caroline Russ:
Type schip : RoRo