Prijs zoeken

Veelgestelde vragen ferry & trein

Overzicht van de veelgestelde vragen over het ferry en trein product.

Staat uw vraag er niet bij? Stel uw vraag aan een van onze medewerkers via e-mailadres info.nl@stenaline.com.

Vraag: Wat houdt het Ferry & trein product in?
Antwoord: Een alles-in-één pakket (overtocht inclusief treinkaartjes) voor reizen vanuit Nederland naar het Verenigd Koninkrijk, dankzij een samenwerking tussen Stena Line, Greater Anglia Rail en de NS (Nederlandse Spoorwegen). 

Vraag: Hoe werkt het? 
Antwoord: U kunt kiezen uit 2 optie's, namelijk;

  • Elk NS-station in Nederland naar elk Greater Anglia-station in Engeland incl. overtocht Hoek van Holland - Harwich*
  • Hoek van Holland naar elk Greater Anglia station in Engeland incl. overtocht Hoek van Holland - Harwich

Beide optie's kunnen zowel als enkele reis als retour geboekt worden.

* alleen te reserveren tot uiterlijk 8 dagen voor vertrek en geldt alleen voor adressen in Nederland

Vraag: Hoe reserveer ik tickets?
Antwoord: Ferry en trein tickets kunnen online geboekt worden via de Stena Line website of via de reserveringsafdeling 0900-8123 (€ 0,35 per gesprek). Voor telefonische boekingen worden €15 reserveringskosten in rekening gebracht. We adviseren internationale bezoekers online te boeken.

Vraag: Per 1 april stopt NS met het traject Hoek van Holland - Rotterdam. Hoe kan ik nu op dit traject reizen?
Antwoord: Vanaf 1 april wordt er op dit traject vervangend vervoer ingezet. Vanaf 31 maart krijgt u bij uw ferry en trein ticket een speciaal kaartje uitgegeven door de RET welke geldig is voor het (vervangend) vervoer met RET én NS.

Buslijn 711: Sneldienst Hoek van Holland Haven - Station Schiedam Centrum (+/- 30 min)
- De snelbus vertrekt 4x in het uur tussen 7.00 - 9.00 en 16.00 - 18.00 uur
- Overige tijden: 3x per uur
- In het weekend overdag en alle avonden: 2x per uur

Buslijn 713: Stopdienst Hoek van Holland Haven - Station Schiedam Centrum (+/- 70 min)
- Alle dagen: 2x per uur

Vervoer op maat:
- Rolstoel: Er is per bus slechts toegang voor 1 rolstoel. Indien u reist met een scootmobiel dient u vervoer op maat te regelen.
- Rollators en buggy’s kunnen mee indien inklapbaar.
- Fietsers: Er kunnen géén fietsen mee in de bus

Meer informatie vindt u op de website van de RET.
Informatie Hoekse Lijn

Vraag: Moet ik mijn e-ticket uitprinten?
Antwoord: Ja, zorg ervoor dat u een kopie van uw e-ticket bij u heeft voordat u aan uw reis begint. Het e-ticket is een geldig reisdocument voor uw treinreis op de Greater Anglia treindiensten in het Verenigd Koninkrijk en voor uw Stena Line overtocht. Indien u een boeking heeft gemaakt inclusief treinkaartjes in Nederland, ontvangt u hiervoor separate treinkaartjes welke naar uw huisadres worden gestuurd. 

Vraag: Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Antwoord: Voetpassagiers mogen maximaal 2 stuks extra bagage van max. 20 kg meenemen. Deze bagage zal op de dagafvaarten worden ingecheckt, tenzij er een hut is geboekt. Indien men een hut heeft geboekt, dient de bagage in de hut te worden gezet.

Vraag: Kan ik mijn huisdier meenemen?
Antwoord: Ja, Stena Line is een onderdeel van het PETS reisschema. Voeg eenvoudig het aantal huisdieren, á €20 per huisdier per enkele reis, toe aan uw boeking. Huisdieren reizen gratis op Greater Anglia-treinen (van Harwich naar Londen). Voor Nederlandse treinen geldt dat een klein huisdier welke in een tas of mand past of op schoot gehouden kan worden, gratis mee mogen in de trein. Voor aangelijnde huisdieren dient u een Dagkaart hond aan te schaffen. Ongeacht uw bestemming kost dit kaartje €3,10.

Vraag: Kan ik een fiets meenemen?
Antwoord: Op drukke diensten gelden er beperkingen voor niet-vouwfietsen. Voor het comfort en de veiligheid van alle passagiers, kunnen dan alleen vouw-fietsen worden meegenomen. Dit geldt voor de diensten naar Stratford en Londen Liverpool Street station: 

Deze beperkingen gelden van maandag tot en met vrijdag, behalve op feestdagen. 
• alle treinen aankomend in Stratford of Liverpool Street tussen 07.45 en 09.45
• alle treinen vertrekkend uit Stratford of Liverpool Street tussen 16.30 en 18.30

Reizigers met een fiets kunnen deze niet meenemen op het traject Schiedam Centrum - Hoek van Holland.

Vraag: Wat als ik mijn reisdata wil wijzigen?
Antwoord: U kunt hiervoor contact opnemen met de reserveringsafdeling (0900 - 8123). De wijzigingskosten bedragen € 15,- per enkele reis plus eventueel het verschil in het te betalen tarief. Bij een lager tarief wordt het prijs verschil niet terug betaald.

Vraag: Wat als ik mijn reservering annuleer?
Antwoord: Bij annulering krijgt u 0% van de reissom terug.