Gehandicapte en mindervalide passagiers

Stena Line biedt gehandicapte en mindervalide passagiers speciale hulp bij de ferry overtocht naar Engeland.

Toegankelijkheid
Alle onderdelen aan boord van de Stena Hollandica en Stena Britannica zijn toegankelijk voor mindervaliden.
Als u bijzondere mobiliteitsbehoeften heeft of andere hulp van ons nodig heeft tijdens uw reis, is het belangrijk voor uw eigen comfort en veiligheid dat u dit al bij uw boeking laat weten.
Boekt u via internet, dan kunt u dit aangeven in de gastenlijst. Daarnaast dient u ons aan te geven welke vorm van hulp u nodig heeft. Dit kan door uiterlijk 48 uur voor vertrek telefonisch contact met ons op te nemen via 0900 - 8123 (€ 0,35 cent per gesprek).
U kunt ook minimaal 7 dagen voor aanvang van uw reis een email sturen naar info.nl@stenaline.com. Vergeet u in beide gevallen niet uw boekingsnummer te vermelden.

Assistentie bij check-in

Om u van de beste service te voorzien, verzoeken wij u om minimaal 2 uur voor vertrek in te checken. Bij aankomst dient u tevens onze check-in medewerkers te informeren, zodat wij de nodige assistentie kunnen verlenen. Wanneer u als voetpassagier assistentie nodig heeft bij het aan boord gaan, verzoeken wij u dit bij de balie of check-in in de hal te melden. Houdt u er rekening mee dat er soms wachttijden kunnen ontstaan alvorens men assistentie kan verlenen.

Gaat uw auto mee aan boord, dan adviseren we u zo vroeg mogelijk in te checken. Bij check-in ontvangt u een speciale kaart die u achter de voorruit van uw auto plaatst. De Stena Line medewerkers op het autodek aan boord wijzen u vervolgens een parkeerplaats zo dicht mogelijk bij de lift naar de passagiersdekken.

Faciliteiten aan boord voor gehandicapten en mindervaliden
Gehandicapten en mindervalide Stena Line reizigers vinden aan boord een aantal voorzieningen en bijstand als ze eenmaal aan boord van de ferry zijn. De invalidehut is ruim en is voorzien van een volledig toegankelijke toilet en twee ruime beneden bedden. In de openbare ruimtes van de ferry, vindt u ook een invalidentoilet. Op de ferry Stena Britannica en de ferry Stena Hollandica bevindt het invalidentoilet zich naast de Stena Shopping op dek 9. 

Passagiers die hulp nodig hebben van de geleidehond bij het lopen, worden niet beperkt wanneer ze publieke ruimtes van de ferry bezoeken.

Ferrydiensten en bijstand in het geval van een noodsituatie
In geval van een noodsituatie tijdens de overtocht zult u hulp krijgen van een medewerker aan boord.

Als u een reiziger bent met speciale behoeften en u bent op zoek naar verdere hulp, zal ons vriendelijke personeel u helpen.

Belt u de Stena Line reserveringsafdeling op 0900 - 8123 (€ 0,35 cent per gesprek) of mail naar info.nl@stenaline.com voor vragen of om uw reis te bespreken.