Assistentie gehandicapte en mindervalide passagiers

Stena Line biedt gehandicapte en mindervalide passagiers speciale hulp bij de ferry overtocht.

Toegankelijkheid
Stena Line streeft ernaar dat haar schepen, terminals en havens volledig toegankelijk zijn voor mindervaliden. Als u bijzondere mobiliteitsbehoeften heeft of andere hulp van ons nodig heeft tijdens uw reis, is het belangrijk voor uw eigen comfort en veiligheid dat u dit al bij uw boeking laat weten.

Boekt u via internet, dan kunt u dit aangeven in de gastenlijst. Daarnaast dient u ons aan te geven welke vorm van hulp u nodig heeft. Dit kan door uiterlijk 48 uur voor vertrek telefonisch contact met ons op te nemen via 0900 - 8123 (€ 0,35 per gesprek). U kunt ook minimaal 7 dagen voor aanvang van uw reis een e-mail sturen naar info.nl@stenaline.com. Vergeet u in beide gevallen niet uw boekingsnummer te vermelden.

Terminals
In alle terminals zijn invalidentoiletten beschikbaar. Bij de terminals in Göteborg, Kiel, Oslo, Karlskrona en Gdynia zijn aparte parkeerplaatsen beschikbaar voor mensen met een vergunning voor invaliden. Let u er op dat uw vergunning duidelijk zichtbaar is achter de voorruit.

Assistentie bij check-in
Om u van de beste service te voorzien, verzoeken wij u om vroegtijdig in te checken. Bij aankomst dient u tevens onze check-in medewerkers te informeren, zodat wij de nodige assistentie kunnen verlenen, bijvoorbeeld door u (indien beschikbaar) een geschikte parkeerplaats op het autodek te bieden.

Aan boord
Neemt u eenmaal aan boord gekomen contact op met de Guest Service. Ons personeel kan u informeren welke faciliteiten toegankelijk zijn en welke extra hulp mogelijk is.

Passagiers die hulp nodig hebben van de geleidehond bij het lopen, worden niet beperkt wanneer ze publieke ruimtes van de ferry bezoeken.

Ferrydiensten en bijstand in geval van een noodsituatie
In geval van een noodsituatie tijdens de overtocht, zult u hulp krijgen van een medewerker aan boord.